Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ammo Domini – Az utolsó töltényig

Ritka alkalom, amikor a világ legnagyobb társasjátékos honlapján, a Boardgamegeek.com "legforróbb", azaz legtöbbek által látogatott játékai közt fedezhetünk föl egy magyar fejlesztést (legutóbb a Krysis került föl esseni debütálásának napjaiban). A tömegek azonban most fölfigyeltek egy készülő magyar játékra, Ammo Domini: Fight for Europe to the Last Bullet című wargamere, ami nagy elődöket túlszárnyalva próbálja lemodellezni a második világháború szövevényes gazdasági, diplomáciai és harci eseményeit. Bár a játék pontos szabályairól még nem lehet sokat tudni, de a tervező, Tóth Roland, és a játékot gondozók elmondása szerint már csak apró csiszolgatások vannak hátra, és legjobb remények szerint már 2012-es év végére már kiadásra kerül az Ammo Domini Games első játékaként. A nyúlfarknyi bejegyzés apropóját az adja, hogy fölkerültek az első képek a játékról, íme, Csete Viktor által tervezett lélegzetelállító kártyák, amelyek szerintem minden történelmi érdeklődésű játékos szívébe fogják magukat lopni! Beszéljenek inkább a képek helyettem:

0 Tovább

Hétvégi apuka 28. - Városünnep és klasszikusok

Megint egy inkább képes, mint szöveges összefoglaló. A kispesti városünnepen egy alapítvány különféle óriás szabadtéri társasjátékokat kínált a gyerekeknek - természetesen nem modern játékok, hanem régi "klasszikusok" megaverzióit.

Ilyen volt többek között a Ki nevet a végén?,

0 Tovább

Boardgamegeek népítélet III. – Eclipse, Power Grid, Through the Ages

Egy élő, folyton formálódó toplistánál megeshet, hogy miközben módszeresen végigvesszük a legjobbnak ítélt társasjátékok listáját, a módszeresen statisztikák lassan őrlő kerekei meglódulnak, és helycsere történik a ranglistán. Szerencsére az előzés pont a most tárgyalt három versenyzőnk közt állt be, így egy könnyed fordulattal előrébb hozhatjuk a klasszikus energiagazdasági társasjátékot, a Power Grid-et ami kénytelen-kelletlen átadta a helyét az utóbbi év legfeltörekvőbb galaktikus civilizációépítő játékának, az Eclipse-nek. A kérdés már csak az, hogy mire a ranglista végére érünk, sikerül a legnagyobb történelmi civilizációs játékát, a Through the Ages-t is beérnie? A legjobb lesz, ha egy kicsit többet tudunk meg mindegyikről, és a végén talán mi is megjósolhatjuk a küzdelem kimenetelét.

0 Tovább

Hétvégi apuka 27. - Vegas

A következő nyolcéves kortól ajánlott játék, ami otthon előkerült, egyben az Év játéka (Spiel des Jahres) díj három jelöljtének egyike is. Kíváncsiságból vettem meg, még mielőtt jelölték volna, kedvelvén a kockajátékokat, az adott játéksorozatot (a Ravensburger kiadó gyakorlottabb játékosokat célzó Alea sorozata közepes dobozú játékainak 8-as számot viselő példányáról van szó) és a tervezőt, Rüdiger Dornt is, akinek ez az egyik legújabb játéka (februárban jelent meg Nürnbergben), míg a legutóbb ismertetett Space Walk az egyik legrégebbije (még a múlt évezredből).

Nem kis meglepetést okozott, hogy a Vegas gyakorlatilag a fent említett korai zsengénél is könnyedebb, egyszerűbb (sőt olyan egyszerű, hogy a gyakorlottabb játékosok egy része fitymálóan meg is jegyezte, hogy a közepes minőségű, fiókban heverő játékterveik is komolyabbak és jobbak ennél). Barátokkal, ismerősökkel való játék során persze kiderült, hogy amilyen rém egyszerű valóban a játék, annyira élvezetes, szórakoztató is; hogy miért, az rejtély, de valahogyan működik; csak Dorn tudhatja a titkot (más játékával is ért már el ilyen furcsa hatást).

0 Tovább

1989 - Dawn of Freedom

Van egy játék, amiről már akkor akartam írni nektek, amikor még meg sem jelent, aztán, amikor Amerikában piacra került, és olvashattam az első visszajelzéseket, ez a vágyam a kétszeresére növekedett. Úgy terveztem, hogy a Boardgamegeek Toplista sorozat után kerítek sort ezen játék bemutatására, hiszen szoros testvériségben áll a nemzetközi társasjátékos közösség véleménye szerint legjobbra értékelt társasával, a hidegháború éveit feldolgozó, kétszemélyes Twilight Struggle-al. Most viszont, amikor túl vagyok az első lejátszott partimon, úgy érzem, hogy a dolog nem várhat, hiszen egy olyan társasjátékról és egy olyan témáról van szó, ami reményeim szerint nagyon sokatok érdeklődésére számot tart majd.

A történelem mindig is fontos szerepet játszott a társasjáték kultúrában. Ha megnézzük a piacon lévő játékokat láthatjuk, hogy nagy részük az őskorba, az ókoron és a középkoron át a XX. századig az ember történetének valamiféle fontos, meghatározó időszakába röpít minket, kezünkbe helyezi a falanxok vezetését, az Újvilág meghódítását, vagy éppen az ipari forradalom gazdasági csatározásait. Mégis ritka pillanat, amikor egy olyan játékot vehetünk kezünkbe, aminek tematikája magyar vonatkozású, ráadásul Magyarországnak nagyon is fajsúlyos szerepe van benne. A hazai játékkiadás még csak éledezik, egyenlőre az újkori játékok megismertetése a cél, amiben összetett történelmi játékok nem kaphattak érdemben helyet, és nem is igazán álmodhattunk róla, hogy az egyik legnépszerűbb amerikai játéktervező, Jason Matthews, az egyik legnagyobb amerikai kiadónál, a GMT Games-nél egy olyan társasjátékot ad ki, aminek témája nem más, mint az 1989-es közép-kelet európai rendszerváltás, a Szabadság Hajnala.

0 Tovább

játszma

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek