Számtalanszor szóba került már - sőt külön cikkekben is boncolgattuk a témát -, hogy a kiegészítők kiadása hogyan hatalmasodott el a társasjátékok felett. Egyrészről gondolhatjuk úgy, hogy csak egy újabb rókabőr lehúzásáról van szó egy sikeres márkanévről, újabb dobozra nyomhatjuk rá a Catan, Dominion, Ticket to Ride varázsszavakat, amelyek mesés bevételeket eredményeznek, hiszen a sikeres alapjáték rajongóinak érdeklődését úgyis felkelti, hogyan is lehet bővíteni, és variálni kedvencüket. Másrészről persze nehéz megtartóztatnunk magunkat, mert rengeteg remek kiegészítő jelenik meg a piacon, amelyek bőven megérik az árukat, sőt olyannal is találkoztunk már, hogy egy középszerű játékból egészen kiválót varázsolt pár új játék elem (és, hogy melyik lenne ilyen, azt kivételesen az olvasók fantáziájára és ízlésére bíznám). Én magam igyekszem mérlegelni, hogy mennyire éri meg egy bővítmény beszerzése, és többször elő is fordult, hogy pár játék után meg is váltam tőlük, ennek elle nére vannak olyan játékok, amelyeknél nem lehet kérdés, hogy ha valami új címmel rukkolnak elő, azt mi hamarabb beszerzem a gyűjteményembe – pontosan ilyen a 7 Wonders legújabb kiegészítője a Cities.

A Leaders után másodikként megjelenő Cities központjában az új, fekete színű, város kártyák állnak, amelyeket a vezetőkkel ellentétben a három kor lapjai közé keverünk, minden játékszakaszhoz annyit, ahány játékos száll harcba, így 1-1 akcióval kibővítve mindet. Ezek a lapok több új lehetőséget hoznak a játékba, így amellett, hogy szimpla győzelmi pontot, vagy a szokottnál nagyobb katonai erőt biztosíthatnak, megjelenik a béke, a kémkedés és az adósság fogalma. Amikor valaki kirak egy békegalambbal megjelölt város lapot, akkor a kor végi szokásos csatából kivonja magát, és két szomszédját „ugrasztja egymásnak”, amivel nem csak a hadi fejlesztést hanyagolhatjuk egy ideig, de ellenfeleinknek is okozhatunk meglepetéseket. A kiegészítő szimbólumának is választott szemkötő álarc jelzi a kémkedést, amivel pedig a játék végén másolhatjuk le egy ellenfelünk zöld, tudományos lapját, kiegészítve vele saját sorozatunkat. A harmadik, egyben legagresszívebb újítás az adósság, aminek kirakásával ellenfeleinket kényszeríthetjük pénz eldobására, illetve ha ezt nem képes teljesíteni, akkor mínuszpontok begyűjtésére.

Az új laptípushoz illeszkedve kapunk két új csodát, a békét szolgáltató Bizáncot, és az adósságot kirovó Petrát, aminek B oldalán egy másik nagyon izgalmas megoldással találkozhatunk, ami jól megidézi a sziklába vájt város eredeti funkcióját, a kincs raktározást, hiszen összesen 14 pénzbe kerül a második szintjének megépítése, amiért 14 győzelmi pontot kapunk, és ezért komoly bevételekkel kell számolnunk a játék során. A csodák mellé kapunk még jó pár Vezető kártyát, amelyek egyrészt az új terminológiához nyújtanak lehetőségeket, de más külön is használható ötlettel is szolgálnak.

Összegezve a 7 Wonders: Cities igyekszik mindent kicsit megtoldani az alapjátékban (és a Leaders kiegészítőt is igyekszik felpezsdíteni), kapunk mindenféle új lehetőséget, a taktikánkat is át kell hangszerelnünk, ugyanakkor az eddig lejátszottak alapján én még mindig Antoine Bauza eredeti játékát dicsérném. Szinte már közhely, de, aki ezt szereti, az nagyon fog örülni a Cities nyújtotta újdonságoknak, és többet ki sem veszi a többi kártya közül, aki pedig eddig sem volt megbékülve az utóbbi évek egyik legnépszerűbb társasjátékával, az ebben is fog kivetni valót találni.